پیاده رو ها
نوشته شده توسط : ملیحه محمدخانی

     پیاده رو ها                                                    خبردار

 

 

 

در سال گذشته و سال های قبل تر مردم ایران تجربه های اجتماعي و اقتصادي متفاوتی را از سر گذراندند که نمونه هاي آخر آن سهمیه بندی بنزین و هدفمند سازی یارانه هاست.

برخي تصور مي کردند مردم نتوانند با این مسایل و طرح ها کنار بیایند،اما با هر سختي و مشقتي بود مردم همراه شدند.

در تازه ترين مورد از طرح هاي قابل توجه مسئولان،قانون جدید راهنمایی و رانندگی به اجرا درآمده که ارايه دهندگان اين طرح نو ادعا دارند بعد از 30-40 سال تغیيرات مهمی در مقررات مربوط به رانندگي ايجاد شده است.

يکي از جالب ترین بخش هاي اين قانون،جریمه شدن پیاده ها در صورت مقصر شناخته شدن است.کسی تصور نمي کرد که روزی در ایران خودمان قانونی به تصویب برسد که در آن پیاده ها هم جریمه شوند!

چند سال پيش و در دهه هفتاد خورشيدي،زمزمه شد که پليس شبيه اين طرح را در کشور اجرا خواهد کرد.آن زمان کاريکاتوري در يکي از مجلات طنز کشور انتشار يافت که عابر پياده اي از روي خط عابر رد نشده، تخلف کرده بود. پليس هم برگ جريمه اش را درآورد و خواست عابر را جريمه کند.

مرد پشتش را به سمت مامور کرد و گفت:پول ندارم آقاي پليس،شماره ام را بردار! البته آن قانون هيچ وقت اجرايي نشد و در حد همان کاريکاتور و خبر رسانه ها باقي ماند،تا رسيد به ارديبهشت 90.

 برخي باور دارند این قانون خیال بخش قابل توجهي از راننده های محترمی را که فقط به خاطر یک اشتباه عابر پیاده،بی گناه پشت میله های زندان افتادند،راحت کرده است.

براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی اگر وسیله نقلیه ای تمامی نکات و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده باشد و با عابر پیاده ای تصادف کند،عابر پیاده مقصر شناخته می شود،به همين دليل عابران پیاده بايد مراقب تردد خود در خیابان های اصلی و فرعی باشند.

البته اگرخیابان های شهر از استاندارد های لازم برای پیاده رو ها برخوردار و مناسب سازی شده باشند.!!!!!!!!

    





:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: